Odpovědi na vaše byznysové otázky.
Nechte si poradit od těch, co už stejný problém vyřešili.

filtruje se: Start

Jak získám kontakty a konexe v byznysu, kde nikoho neznám a nikdy jsem s ním neobchodoval?

Odpovídá:
Karel Kokeš, chief business development officer DARTZ

Kontakty v byznysu 2

22.6.2018
Karel Kokeš, chief business development officer DARTZ
DARTZ je lotyšská automobilka, která vyrábí obrněné vozy

V případě, že se jedná o odvětví, kde na začátku podnikání hraje roli spíše důvěra a kontakty (například zprostředkování obchodů/služeb) nežli nadřazená kvalita nebo konkrétní nový aspekt produktu či služby (což by mluvilo samo za sebe), začněte skromně.

Vyhledejte všechny relevantní hráče v oboru a zjistěte, zda by byli ochotni vás nechat pro sebe pracovat nebo se od nich učit čistě díky vašemu novému nadšení pro jejich odvětví. Jestliže si to můžete v současné situaci dovolit, dělejte to zadarmo, případně jen na bázi uskutečněných obchodů (záleží na oboru).

Pokud tuto příležitost vezmete do rukou eticky a na principu dávání více než přijímání, brzy nebudete mít problém s důvěrou a konexemi pro vlastní aktivity díky tomu, že budete uveden jako ten “pod křídly” dané osoby.

Na druhou stranu, v případě, že příležitosti neeticky zneužijete (zneužití důvěrných informací, klientských seznamů a tak dále), o to silněji se vám to vrátí.

Kontakty v byznysu

15.5.2018
Tomáš Drážný, headhunter a zakladatel executivejob.cz
executivejob.cz je platforma pro setkávání seniorních manažerů a manažerských pracovních příležitostí

Jděte na to systematicky:

  • Networkingem – zjistěte si, jaké významné byznysové akce se v daném odvětví konají, a buďte tam.
  • Mravenčí obchodní prací – udělejte si research, kdo jsou ti relevantní „hráči“, a také seznam lidí a firem, se kterými chcete obchodovat. Ideálně se nechte propojit přes společný kontakt (dá se zjistit třeba na sociálních sítích nebo v hospodě). Případně oslovte „decision makera“ přímo a požádejte ho o schůzku. Důležité je v ruce mít něco zajímavého pro druhou stranu (vyjde tak více schůzek).
  • Potkávejte lidi, ptejte se na doporučení.
  • Nevzdávejte to – obchodní komunikace umí být v Česku dost frustrující, důležité je mít výdrž. Vrátí se vám to.

Připraveno ve spolupráci se skupinou Podnikatelé a živnostníci – výměna zkušeností.

Jak poznám, že jsem vymyslel smysluplnou značku?

Odpovídá:
Milan Šemelák, branding expert

Jak na značku

21.2.2018
Milan Šemelák, branding expert
Pomáhal firmám jako Starbucks, Heineken, Unilever nebo O2

Než začnete cokoli dělat, vezměte si tužku, prázdnou A4 a nakreslete trojúhelník. Nahoru napište svou propozici – co plánujete dělat. Do levého rohu kanály, místa a způsoby prodeje. Do pravého napište, jak byste to chtěli komunikovat. Vyplňte, co máte.

Podívejte se na svůj trojúhelník. Co je uprostřed? Co spojuje všechno, co děláte? Co zažijí lidé, když se dostanou do kontaktu s vaším produktem, s vaším webem, s vaším inzerátem v magazínu? To je naprosto klíčová a zásadní otázka. A odpověď musí být přímá, jednoduchá, odlišující se, žádná marketingová klišé, kterým stejně nikdo nerozumí.

Dokud nebudete mít opravdu dobrou odpověď, nic nedělejte. Nedávejte si vyrobit loga, weby ani kampaně. Nebudujte publikum na sociálních sítích a nenajímejte agentury. Budou to vyhozené peníze.

Jakmile ale odpověď najdete a správně zformulujete, stane se hnací silou vašeho podnikání. Rázem máte něco, co vám pomůže růst o hodně rychleji. Něco, co vaši zákazníci pochopí okamžitě a co vám pomůže nejen dělat kampaně, ale i tvořit další produkty a služby. Něco, k čemu se vždy rádi vracíte. Máte značku.